NTEs nye logo tyder på at de venter både opp- og nedturer i framtida også.
Den 11. mars skiftet NTE ham. De kvittet seg med fortiden og framsto med et nytt bumerke. Nærmest med et trylleslag hadde de kledd om 450 biler og 50 butikker i ny bunad og lansert et nytt nettsted med new look. Proft gjort!
Oppi det hele druknet det nesten at de også lanserte den nye NTE-butikken og slagordet «Til stede». I de «nye» Ekspert-butikkene får du alt fra strømavtaler til sikringsskap, installasjonjobber og bredbåndprodukter. Ja sånn var det i landhandleriene før i tida også: de hadde alt.
Ett element i hamskiftet var lansering av ny bølge-logo. Dette er en videreutvikling av E-verket, leser jeg. NTE er blitt så mye mer enn hva de en gang var: fiber og superbredbåndprodukter fra Altibox!?
Bølgen gir mange
muligheter for «storytelling», som det heter på buzz-språket. Bølge-logoen synliggjør endringen i NTE, og viser at de tilbyr nye produkter rettet mot nye markeder, står det i Steinkjer-Avisa.
- Den nye logoen forteller på en god måte hva NTE står for, hva vi gjør, og hvilke markeder vi er en del av, sier kommunikasjondirektøren til Steinkjer-Avisa.
Det er et billig poeng: Men det er tydelig at de venter at det skal gå opp og ned i NTE i framtida også. Og med det pes som NTE har fått for sine priser den siste tida er jeg sikker på at de hadde ønsket seg et annet tidspunkt for lansering av hamskiftet.
Når det er sagt, så synes jeg bølgen er ganske fiks. Den har åpenbare assosiasjoner til vann og vannkraft, og det er ikke sikkert at lysbølgene i glassfibernettet som leverer datakraft er så forskjellig heller. Dessuten videreføres både elementer og fargene fra den gamle logoen.
Husker du den gamle logoen forresten? Vi glemmer fort. Jeg så den på et reklameskilt på skistadion i dag, og tenkte: ja sånn var den ja! Og sånn har den vært i mange tiår, selv om den ble pusset opp på midten av 1990-tallet.
Du verden hvor mange reklameskilt og sponsormerker som må endres framover. NTE er en av fylkets største sponsorer av kunst, kultur og idrett. Det er mang ei draktskjorte som må skiftes ut nå ja.
For bare noen uker siden sto jeg på forelesning og skrøt av NTEs merkestrategi fordi de ikke hadde kastet seg på utskiftingsbølgen. Enkelte guruer hevder nemlig den største trusselen mot vellykket merkebygging er V.M.F.P.N.N – Vi Må Finne På Noe Nytt. Nå falt det poenget.
I morgen skal jeg forelese om temaet distribusjon, som blant annet omhandler ulike butikktyper. Vi får diskutere sortimentsbredden innen faghandel litt ekstra i morgen da, og resonnere rundt NTEs nye butikker.
Tar du NTE-bølgen?
Leserkommentarer
Ny leserkommentar
Steinkjerleksikonet.no ønsker en åpen og saklig debatt. Vi forbeholder oss retten til å fjerne innlegg som strider i mot våre kommentarregler.
Regler for leserkommentarer på Steinkjerleksikonet.no:
- Diskuter sak, ikke person. Det er ikke tillatt å trakassere navngitte personer eller andre debattanter.
- Rasistiske, usømmelige og diskriminerende innlegg vil bli fjernet.
- Skriver kort.
- Steinkjerleksikonet.no har redaktøransvar for alt som publiseres, men du er også personlig ansvarlig for innholdet i innlegget.
- Publisering av opphavsrettsbeskyttet materiale er ikke tillatt.
- Det er ikke tillatt å legge inn lenker i teksten.
- Alle innlegg blir kontrollert etter at de er lagt inn.
Innlegg blir slettet hvis de bryter med våre regler.